Protejarea campaniilor de reclama Google Ads împotriva click-urilor frauduloase și a concurenței necinstite. Când este bine să apelezi la ajutorul unei soluții dedicate de protecție

”Mintea hoților este întotdeauna cu un pas înaintea polițiștilor” spunea mai demult un experimentat om al legii din România. Atunci când oamenii de bună credință se relaxează sau se odihnesc, mintea hoțului lucrează să găsească noi metode pentru a-și atinge scopurile odioase. La fel este și în domeniul campaniilor de reclamă Google Ads PPC. Dacă ai printre competitori pe cineva care lucrează necinstit, atunci în mod cert va încerca să îți compromită campaniilor de Google Ads: ție și tuturor celorlalți jucători din piață, în afară, bineînțeles, de el.

Cum protejăm campaniile Google Ads împotriva atacurilor

Cum gândesc aceste persoane atunci când vine vorba de promovarea Google Ads? Simplu. De pe cât mai multe calculatoare, tastează în căutările Google cuvintele cheie de pe piața lor – de exemplu ”pensiune Bran” pentru cei care caută cazare la Bran, sau ”pijamale damă” pentru o firmă în domeniul textul. Ei fac cât mai multe cheie pe reclamele Google Ads care apar pe acele căutări.

Cum se comportă hoții de click-uri Google Ads?

  • Ei nu obosesc niciodată. Dacă lucrează în grup de persoane, atunci intră mai mulți de pe mai multe calculatoare, de mai multe ori pe zi, până fac praf bugetul competiției.
  • Nu se opresc niciodată din dat click, pot apăsa de sute de ori pe link-urile de Google Ads ale competitorilor.
  • Fie lucrează manual, fie folosesc soft-uri specializate în acest sens.

Rezultatul fraudei este că pe de-o parte ți se consumă într-un timp foarte scurt bugetul. Pe de altă parte, clienții reali nu văd reclamele tale sau o văd foarte puțin. Practic, 90-98% din bugetul zilnic Google Ads se consumă pe click-uri inutile. Sunt situații când managerii se întreabă care este ”cât costă promovarea Google Ads” și răspunsul este că promovarea Google Ads costă foarte mult. De fapt răspunsul este fals, pentru că ei nu beneficiază de reclamă reală.

Protejarea campaniilor de reclamă Google Ads împotriva click-urilor: Ce este de făcut

Am avut recent un proiect de optimizare a unei campanii de Google Ads în domeniul pieselor auto care nu producea nici un fel de rezultat în ciuda investiție foarte mari în reclamă. Rezultatele erau aproape zero. La o primă analiză a anunțurilor și a cuvintelor cheie selectate, acestea erau la un nivel destul de bun. Noi le-am dat nota 8/10. Da, puteau fi optimizate, eventual cu imagini la anunțuri și cu texte mai pertinente, dar în mod cert nu erau anunțuri Google Ads care să nu genereze nici un fel de rezultat.

Șocul a fost când ne-am uitat mai atenți pe ”cifrele” din contul Google Ads. Am văzut că avea un click-rate Clickthrough rate (CTR) – rată de click de aproape 100%. Asta înseamnă că la fiecare afișare de anunț, cineva dă un click. Nu există în lumea reală un asemenea comportament al clienților. La reclamele Google Ads de tip Search, CTR-ul normal este între 1% și 10%. Dacă rata de click CTR este sub 1%, atunci ai o problemă cu anunțurile, sunt prea slabe, sau cu cuvintele cheie selectate. Asta însemna că anunțurile sunt atât de geniale, încât cineva dădea click de fiecare dată când le vedea. Evident că era vorba de click-uri frauduloase, dar într-o proporție pe care eu nu o mai văzusem. Acolo nu era doar o fraudă obișnuită de pierdere a unor click-uri, ci era deturnată complet campania. Bugetul era confiscat de pirații click-urilor Google Ads.

Zid de protecție pentru campaniile tale Google Ads

Pentru protejarea bugetului campaniilor Google Ads ale clientului din domeniul pieselor auto, am instalat un sistem software de apărare împotriva click-urilor frauduloase. Există mai multe astfel de programe de click protect, care fac toate cam acelasi lucru: Stopclick, Clickcease, Clickguard, PPCProtect și multe altele. Iată ce fac aceste acest soluții și cum te ajută:

  • Identificarea click-urilor repetitive Google Ads de la același IP și blocarea adresei IP ca să nu se mai afișeze reclama acolo. Practic hackerii rămân fără obiectul muncii.
  • Identificarea click-urilor Google Ads suspecte, după mecanismul propriu al furnizorului respectiv.
  • Identificarea calculatoarelor de pe care se dau click-uri cu bounce rate mare – practic oamenii de acolo intră pe site și ies imediat, fără să îi intereseze ceva.

Dacă nu vrei să plătești abonament la un astfel de software, Google Ads are o setare interesantă care permite adăugarea adreselor IP care nu ar trebuie să mai vadă vreodată anunțurile.

Ai probleme cu o campanie Google Ads care nu performează așa cum îți dorești? Poate fi de vină concurența neloială care dă click-uri fără număr. Lasă-ne numărul de telefon sau adresa de email și te vom contacta noi: alexandra@alexandranedelcu.ro.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: