LinkedIn Newsletter: Ce este și cum facem să beneficiem la maximum de utilizarea acestui instrument în campaniile de marketing online

Nu construi pe terenuri închiriate, ci dezvoltă-te pe pământurile pe care le deții” – este unul din cele mai importante principii de marketing online. Pe ”terenurile închiriate”, cum sunt platformele de social media, oricât ar fi spectaculoasă și de atractivă ar fi ”construcția” ta, știi că într-o zi s-ar putea să vină proprietarul și să spună că îți mărește chiria, îți limitează accesul vizitatorilor sau chiar decide să îți mai dea voie doar să o demolezi! Cei care lucrăm în marketing de mai mulți ani știm ce facilități oferea la început platforma Facebook celor care veneau să ”construiască pe terenul lor”. Adică firmelor care își dezvoltau o prezență online în Facebook. Orice postare a unei companie pe Facebook acum 10-12 ani ajungea imediat la absolut toți fanii paginii. Proprietarul paginii de Facebook avea acces direct la adresele de email ale urmăritorilor.

Pe principiul broaștei, pe care dacă o arunci în apă clocotită sare imediat și fuge, dar pe care dacă o fierbi la foc mic nu-și dă seama că oala este pe foc, iar când oala s-a încălzit prea tare este prea târziu să mai fie capabilă să iasă din oală, la fel Facebook și alte rețele sociale au restricționat treptat aceste beneficii ale companiilor și au ajuns să nu mai ofere mare lucru gratuit.

Acesta este doar un exemplu de platformă care a atras companiile oferindu-le funcționalități foarte avantajoase de marketing, iar la momentul oportun a început să limiteze aceste facilități gratuite și să le ofere contra cost. Evident că toate rețelele sociale au un singur scop clar, să producă bani pentru acționari și nu trebui să uităm vreodată acest lucru.

Este LinkedIn Newsletter-ul o oportunitate reală de marketing online?

În condițiile în care noi știm că nu este recomandat să investești într-o construcție amplă pe teren închiriat, LinkedIn oferă funcționalitatea de creare și distribuire Newsletter LinkedIn. Ne invită să publicăm conținut pe platforma lor, pe care îl va distribui gratuit către urmăritorii personali sau ai paginii. Bun, nu construim ”palate” pe terenul altora, dar măcar o căsuță prin care să profităm de ”vadul” bun oferit de LinkedIn merită să construim.

Pentru că un alt principiu de viață, valabil și în marketing, spune că ”dacă ai prins pasărea, să nu o lași să zboare”. Adică dacă vezi oportunitatea, profită de ea.

Ce este LinkedIn Newsletter?

LinkedIn Newsletter-ele sunt articole pe care le publici fie pe profilul personal, fie pe profilul companiei. Marele lor avantaj vine din faptul că urmăritorii tăi sau ai paginii tale primesc notificări referitoare la faptul că ai publicat un articol nou și văd articolele respective în feed-ul lor. Și tu nu trebuie să plătești nimic pentru acest serviciu. Totul este gratuit.

Crearea unui LinkedIn Newsletter

Cum creezi un LinkedIn Newsletter

Creezi LinkedIn Newsletter-ul de pe profilul tău sau al paginii tale. La inițializarea lui, alegi un titlu, care ar trebui să fie cât mai atractiv pentru publicul țintă, precum și o descriere scurtă. Anunți frecvența cu care dorești să publici, încarci un logo și lansezi astfel seria de newsletter-e LinkedIn. Apoi vei publica articole. Pe măsură ce le publici, urmăritorii sunt notificați.

Operațiunea de creare a unui LinkedIn Newsletter poate părea doar o formalitate, dar nu este deloc așa. De fapt este foarte important titlul newsletter-ului și scurtul text de prezentare, pentru a maximiza rezultatele obținute din această inițiativă de marketing. Nu este suficient să creezi un Newsletter LinkedIn, trebui să îl faci atractiv pentru ca oamenii să fie interesați, să se aboneze și să îl citească. Așa că ar trebui să aloci timp suficient pentru a concepe un titlu atractiv și interesant.

Din titlu, cititorii tăi ar trebui să înțeleagă rapid măcar una din următoarele:

  • Că ești expertul de necontestat din domeniul tău de activitate, gata să împărtășească cele mai valoroase informații;
  • Că vor găsi în articolele din newsletter informații care fie o să-i învețe lucruri valoroase, o să îi distreze sau o să le dea de gândit.

LinkedIn Newsletter: Recomandări pentru realizarea unor articole de impact

  • Articolele din LinkedIn Newsletter trebuie realizate respectând principiile clare de copywriting: titlul să fie captivant și să-l determine să vrea să afle mai multe informații. Apoi, primul paragraf are ca obiectiv să îl țină pe cititor captiv și să vrea să citească mai departe. Și tot așa…
  • Imaginile sunt foarte importante pentru succesul articolelor din newsletter.
  • Este foarte important textul pe care îl adaugi pe LinkedIn atunci când distribui newsletter-ul. Acolo poți fie să scrii un scurt comentariu introductiv, sau poți eventual să adresezi o întrebare cititorilor.
  • Menține frecvența asumată a publicărilor, cea pe care ai decis-o la crearea newsletterelor.

LinkedIn Newsletter – să nu uităm că suntem pe teren închiriat

Da, este foarte bine să profităm de această rețea și să nu lăsăm să ne scape oportunitatea. Dar să ținem cont de faptul că este vorba de o platformă care oricând ne poate cere bani pentru a mai publica articole. Ne putem trezi că atunci când ajungem la mii de abonați să ni se ceară o taxă. De aceea este important să avem în minte urmtăoarele:

  • Cel mai bine este ca pe LinkedIn Newsletter să refolosești content care a mai fost publicat și în altă parte. Să nu te străduiești să creezi prea mult content original. Inclusiv poți utiliza articole sau materiale publicate de tine în altă parte în urmă cu mai mulți ani, dacă informațiile mai sunt de actualitate.
  • Poți să realizezi sinteze sau compilații din texte mai vechi.
  • Ia în considerare ca pe LinkedIn să publici varianta restrânsă a unui material mai amplu publicat în altă parte.

Exact ca orice nou instrument social media, sunt mari șanse ca LinkedIn Newsletter să înceapă de la un moment dat să coste, să nu mai fie disponibil gratuit. Până atunci, recomandarea mea este să profiți cât poți de acest instrument și să dai drumul cât mai repede la articole.

Pentru orice fel de întrebare referitoare la LinkedIn Newsletter, te invit să o adresezi în comentarii mai jos sau să scrii pe email la alexandra@alexandranedelcu.ro. Inclusiv dacă vrei să afli informații despre promovare LinkedIn sau cât costă promovarea LinkedIn.

2 comentarii

Lasă un comentariu