Rețeaua socială de afaceri LinkedIn este platforma cu cea mai mare creștere a numărului de minute petrecute zilnic de utilizatorii conectați. Având un public în creștere masivă, către care se pot desfășura campaniile de marketing și promovare LinkedIn de impact, această rețea socială a lansat recent mai multe funcționalități foarte utile celor care se ocupă de servicii marketing online. Din experiența campaniilor realizate pentru clienții noștri, iată cele mai importante noutăți în promovarea LinkedIn, pe care le poți aplica imediat și pentru campaniile tale.
1. Vizibilitate pe Google prin LinkedIn Newsletter. Despre Newsletterele LinkedIn probabil că știe deja toată lumea. Am avut și un articol dedicat în acest sens – LinkedeIn Newsletter. Noutatea foarte interesantă este că articolele publicate în LinkedIn Newsletter sunt bine indexate în Google și sunt vizibile celor care caută informații online. Acum poți să editezi titlul și descrierea SEO pentru articole, astfel încât să fii găsit și de către cei care caută informații pe Google.
2. Pagina de prezentare produse pe LinkedIn. Secțiunea LinkedIn de prezentare a produselor permite companiilor cu prezență pe LinkedIn să evidențieze produsele și serviciile vândute într-un mod atractiv. Aceste produse vor apărea și în rezultatele căutărilor și pot fi ușor găsite de către posibilii clienți.
3. Monitorizarea competiției. Fiecare pagină de companie LinkedIn își poate defini care îi sunt competitorii și va beneficia astfel de o monitorizare gratuită a prezenței online a acestora: număr de postări, număr de fani, interacțiuni. Evident că aceasta este o ”armă” cu două tăișuri. În momentul în care menționezi o firmă că îți este competitor, LinkedIn va ști să facă diferite asocieri și să înțeleagă că publicul tău țintă este foarte valoros și pentru competitori. Te trezești că va ajunge să facă strategii de licitare unul împotriva celuilalt pe același public.
4. Atragerea de vizitatori de pe Google. Textul de prezentare al paginii tale de LinkedIn, precum și fotografiile folosite, sunt 100% indexate de către Google. Dacă ai cuvintele cheie potrivite în descriere, poți să fii găsit ușor și prin Google.
5. Campanii de reclamă pentru creșterea numărului de urmăritori LinkedIn. Acesta este un instrument eficient, dar care trebuie folosit cu precauție. Am realizat campanii LinkedIn Dynamic Ads cu rezultate foarte bune în ceea ce privește creșterea numărului de urmăritori pe LinkedIn. Problema este că aceste campanii te vor ține prizonier al platformei LinkedIn. Rămâi în rețea, unde aduni fani care nu sunt ai tăi direct, ci sunt ai tăi prin intermediul platformei. Dacă la un moment platforma îți va cere bani pentru a comunica cu ei, va trebui să plătești taxa sau să renunți.
6. LinkedIn Events. La crearea unui eveniment, vei beneficia de o adresă URL dedicată. Marele avantaje este că îți poți invita conexiunile personale să participe la Event – în cazul în care ești admin al paginii. Comunicarea cu participanții rămâne valabilă și după finalizarea evenimentului. Aceste LinkedIn Events pot fi promovate și prin reclamă. Ceea ce postezi în event este vizibil de către audiență și după eveniment.
ChatGPT folosit pentru campaniile LinkedIn?
6+1. Extra: Utilizarea Open AI – ChatGPT în promovarea LinkedIn. Cum facem să folosim inteligența artificială și robotul ChatGPT pentru maximizarea rezultatelor obținute pe LinkedIn? Cum ne ajută robotul să obțineam cel mai bun preț promovare LinkedIn? Aceste două întrebări sunt în topul preocupărilor celor care se ocupă de marketing online și de dezvoltarea prezenței online pe LinkedIn. Se pot face foarte multe lucruri în platforma de inteligență artificială ChatGPT. Îi putem cere să ne genereze idei de postări pe anumite subiecte date, îi putem cere să scrie postările respective, îi putem cere să analizeze web site-ul și să ne propună o strategie sau chiar să ne dea idei de imagini de utilizat în campanii. Întrebarea este la ce nivel de profesionalism sunt aceste rezultate. ChatGPT generează foarte multe banalități ambalate pompos, foarte multe bla-bla-uri cu care nu ai ce face de fapt. După ce ai obținut aceste rezultate produse de ChatGPT, după ce ți-a răspuns la întrebări, recomandarea mea este să treci prin toate propunerile furnizate de inteligență artificială să vezi dacă poți găsi ceva cu adevărat util.
Tu ce alte noi funcționalități de promovare LinkedIn folosești în campaniile de marketing online?