Toată lumea a auzit de etapele prin care trece un om atunci când primește o veste proastă sau când are o suferința. Fie că ne place sau nu, așa suntem construiți noi oamenii, să parcurgem totul în etape. Atunci de ce ar fi diferit la alegerea unei vacanțe?
Nu este de fapt diferit, ci tot în etape. Conform analizelor publicate de Google în urma studierii preferințelor turiștilor, au ajuns la identificarea a cinci pași principali în procesul de alegere a unei vacanțe: visarea, planificarea, rezervarea, experimentarea și împărtășirea experienței.
Pentru orice campanii de marketing reușite în domeniul turistic este important să nu omiți niciuna din etapele deciziei. Cu cât pensiunea, hotelul sau cabana este mai vizibilă în aceste etape, cu atât cresc șansele să fie alegerea clientului.
1. Visarea la vacanță.
Toți visăm la ceva, avem pasiuni. Toate lucrurile încep cu o idee și o dorință. Fie că vedem o reclamă, fie că urmărim știrile, mintea se pune în mișcare și începem să ne dorim să plecăm și să vedem locuri noi.