Preț Promovare Instagram: Cât costă campaniile de marketing și reclamă Instagram

Preț promovare Instagram: Cum se calculează costurile de reclamă

Instagram oferă mai multe moduri de stabilire a prețului de promovare Instagram. Important: în funcție de obiectivul declarat al campaniei, stabilit la crearea ei, vei determina cât costă promovarea Instagram. La crearea campaniei, Instagram te întreabă ce obiectiv ți-ai propus: afișări, vizite în website, conversii sau mesaje.

De aceea, planificarea campaniei trebuie realizată cu creionul și hârtia în mână, pe îndelete, înainte să lucrezi în interfața de administrare. Fiecare leu investit în reclamele Instagram ar trebui să aducă rezultatele maxime pentru afacerea ta. Bugetul de reclamă trebuie alocat în direcția corectă. De aceea este importantă faza de planificare a campaniei pe Instagram: poziționare, avantaje competitive, public țintă, traseul clientului (customer journey map), inventar elemente vizuale sau alocare buget.

Cele trei modalități de stabilire a costului promovării Instagram:

  • Afișări ale reclamei – Reach. Costul aici se stabilește pe mia de afișări ale reclamei – CPM (Cost pe mie – Cost per mile). Indiferent de câți oameni interacționează cu reclama, plătești la mia de afișări. Costuri estimative pentru 2020: 0,4 lei – 0,5 lei pe mia de afișări.
  • Clickuri pe linkurile reclamelor. Costul aici vine din clickurile date de către cei din publicul țintă pe reclame, pentru a ajunge pe website. Este o strategie recomandată să folosească Instagram ca mijloc pentru atingerea obiectivelor de marketing și nu ca scop în sine. De aceea, reclamele care aduc vizitatori pe website sunt de preferat, întrucât reduc dependența de rețelele sociale pe termen lung. Costul estimativ pentru 2020: de la 0,2 lei pe click.
  • Conversii. În acest model de prețuri Instagram, costul se stabilește în funcție de conversiile efectuate: nu doar vizitatori pe website, ci conversii concrete. În principiu este un model avantajos, dar vine cu următoarea problemă: trebuie să fii pregătit să instalezi pe website coduri Facebook & Instagram de urmărire a conversiilor. Adică să dezvălui către Instagram care îi sunt utilizatorii care efectuează conversii – descarcă un document, lasă adresa de email, completează formularul sau cumpără. Ce va face Instagram cu acești utilizatori? Îi va propune și competitorilor tăi să-i targheteze, exact!
Pret promovare Instagram la crearea Campaniei - utilizarea interfetei de creare reclame

Preț promovare Instagram: Evoluția costului de reclamă

Preț promovare Instagram în România a crescut, de la an la an, cu 20-25%, dacă ar fi să facem o evaluare generală. Costul de reclamă crește pe măsură ce tot mai multe firme intră cu promovare pe Instagram. Evident, cu toții ne luptăm pentru atenția acelorași utilizatori, iar locurile sunt limitate. Ca idee, dacă în 2018 costul mediu estimativ pe mia de afișări de reclamă era de 0,3 lei, în 2019 a fost 0,35 lei iar anul acesta este 0,42 lei pe mia de afișări.

În toți acești ani Instagram a dezvoltat foarte bine interfața de creare și administrare reclame. A introdus noi funcționalități foarte utile – care ne ajută să targhetăm mai bine publicul țintă dar și să lucrăm mai simplu și mai rapid. Adică să fim mai eficienți cu banii investiți, ceea ce ne ajută să recuperăm creșterea de 20% pe an.

Campanii în străinătate noi nu am desfășurat, dar din ce am studiat, costul pe click în America este de 1,2 dolari, în timp ce la noi este de 0,1 – 0,3 lei pe click.

Raport demografic barbati vs. femei pentru a evidentia cat costa promovarea Instagram

Cât costă promovarea Instagram: Buget estimativ de reclamă

Stabilirea bugetului de promovare Instagram ar trebui să se nască din intersecția a trei elemente cheie:

  • Ce bani intenționezi să investești în reclamele Instagram.
  • Obiectivele de marketing și vânzări – ce ai vrea să obții.
  • Cât costă promovarea Instagram – adică suma de plată pentru a obține diferite rezultate pe Instagram: vizitatori pe website, afișări.

Voi încerca să-ți ofer câteva estimări pentru costul de promovare pe Instagram, din experiența zecilor de campanii desfășurate de-a lungul timpului:

  • Costul de 0,2 lei pe mia de afișări pentru o pensiune turistică.
  • Costul de 0,12 lei pe click pentru un restaurant care afișa meniul utilizatorilor.

Voi încercă să revin cu update-uri la aceste costuri de promovare Instagram, ce măsură ce trece timpul și costurile se modifică. Inclusiv în România, tot mai multe afaceri decid să intre cu reclamă pe Instagram, ceea ce crește prețurile și pune presiune pe bugete.

Ideea este simplă: într-o lună de zile sau în două luni, ce vânzări ai avut în urma campaniei de Instagram? Ce profit net ai obținut în urma acestor vânzări, adică profit după scăderea valorii mărfii dar și a cheltuielilor indirecte din firmă? Suma investită în reclamă Instagram este mai mică decât acest profit obținut? Ce ROAS (Return on Ad Spend) ai obținut?

Preț campanii de remarketing Instagram

Campaniile de remarketing / retarghetare sunt o metodă eficientă de reducere a costurilor de promovare Instagram. În rețelele de social media, pentru ca o persoană să acționeze așa cum ne dorim noi (să cumpere, să își rezerve, să dea like etc.) el trebuie ca întâi să remarce postările și reclamele și să interacționeze cu ele: să dea un click, să vadă un film, să intre pe website etc. Campaniile de remarketing te ajută să reduci bugetul prin construirea unei audiențe interesate de produsele tale, care interacționează cu postările.

  • În loc să fie afișat către toți, le arăți doar celor care au interacționat deja.
  • Elimini costurile de reclamă către cei care nu sunt deloc interesați de reclame și trec pe lângă postări fără să le bage în seamă.
  • E audiența ta, reclama este mai ieftină, Instagram îți recunoaște audiența.

Audiențele de remarketing sunt încurajate de Instagram prin oferirea unor costuri mai reduse de promovare. Instagram recunoaște efortul de construire a unei astfel de audiențe și îl sprijină prin costuri mai mici de afișare și de click – cu 40-50%. Nu poți vedea ce persoane fac parte din această audiență dar poți decide asupra unor parametrii de tip: vechime audiență sau tip de interacțiuni, necesar pentru a face parte din audiență.

Preț promovare Instagram: structura completă de costuri

În promovarea Instagram sunt patru mari categorii de costuri de care trebuie să ții cont în construirea bugetului:

  • Costuri de reclamă Instagram. Plătești pentru afișarea reclamelor Instagram în diferite zone ale rețelei sociale. Pentru a configura și lansa reclamele poți folosi interfața de administrare a reclamelor Facebook sau aplicația de mobil Instagram.
  • Costurile pentru producția și editarea materialelor vizuale, fotografii și video. Instagram este o rețea orientată spre vizual, astfel că este important să te prezinți foarte bine din punct de vedere imagine.
  • Opțional: costuri de promovare cu influenceri pe Instagram. Sunt anumite situații când campaniile cu influenceri merită și aduc rezultatele dorite.
  • Costuri pentru servicii de marketing către consultant sau furnizor de servicii de promovare Instagram. În funcție de bugetul disponibil, sunt mari șanse ca din colaborarea cu un consultant specializat în promovarea pe Instagram vei avea acces la tehnici și funcționalități Instagram care te vor ajuta să obții maximum de eficiență.

Preț promovare Instagram vs costurile de reclamă Facebook

Instagram este deținut de Facebook, care l-a achiziționat în anul 2012. Costurile de promovare pe Instagram sunt la un nivel similar cu cele de pe Facebook, în ceea ce privește parametrii cheie: cost pe mia de afișări, cost pe clickuri. Iată câteva exemple de costuri, între preț promovare Instagram și preț promovare Google, LinkedIn:

  • 0,4 lei pe mia de afișări la Instagram vs. 0,3 lei pe mia de afișări la reclamele Google Ads Display – pentru o firmă de organizare evenimente.
  • 0,2 lei pe click la Instagram vs. 10-12 lei pe click la LinkedIn – pentru o companie care vinde cărți.

Dacă ar fi să aleg un factor psihologic major pentru succesul marketingului, acela ar fi curiozitatea. Cum folosești curiozitatea în vânzarea de produse. În primul rând să luăm exemplul vânzării de cărți: curiozitatea este factorul motivațional cheie și al trebui să îl folosești. Dar și în alte tipuri de produse poți folosi curiozitatea pentru a crea cerere. Arată-le oamenilor prea multe, spune-le prea multe și riști să pierzi un avantaj important.

Joseph Sugarman, autorul cărții The Adweek Copywriting Handbook

Promovare Instagram: Targhetare pentru maximizarea conversiilor

Instagram oferă posibilități de targhetare foarte bune, foarte precise, dar trebuie să știi de la început că ești și beneficiar al informațiilor despre utilizatori, dar și furnizor de informații. Adică te folosești de targhetarea Instagram dar și ajuți cu informații. Iată un exemplu relevant în acest sens:

  • Dacă folosești targhetarea Instagram ”oameni interesați de Marea Neagră” – reclamele Instagram se vor afișa celor care au interacționat cu alte pagini Instagram legate de Marea Neagră.
  • Dar tu, în același timp, aduci fanii tăi în grupul persoanelor interesate de Marea Neagră și astfel vor fi vizați de reclamele competitorilor tăi.

Cât costă promovarea Instagram cu influenceri

Campaniile de promovare cu influenceri sunt o metodă rapidă pentru a obține succesul pe termen scurt. Vei utiliza rețeaua de fani a influencerilor pentru a face produsul tău cunoscut cât mai multor oameni. Ce va face un influencer Instagram? Va arăta și va lăuda produsul tău către fanii lui.
Merită campaniile de Instagram cu influenceri? Eu recomand următorul calcul:
Câte mii de persoane vor vedea postările influencerului?
Cât costă campania cu influencer Instagram?
Cât ar costa miile de afișări dacă ai investi în postări sponsorizate și în reclame?
Cum sunt aceste două prețuri, unul față de celălalt? Campanii cu influencer vs. campanii cu reclame proprii?

Avantajul unei campanii cu influenceri pe Instagram este că totuși ei își folosesc din credibilitatea lor pentru a recomanda personal utilizarea produsului, nu doar îl menționează și îl laudă. Este de văzut totuși în ce context folosesc produsul și cât de credibil sunt în utilizarea lui.

Dezavantajul campaniei Instagram cu influenceri este că lucrezi la o construcție care de fapt nu îți aparține pe termen lung. Obții rezultate rapide, însă rămâi dependent de influenceri. Campaniile de reclamă, pe de altă parte, te ajută să construiești propria comunitate pe Instagram.

Decizia de a lucra sau nu cu influenceri Instagram ar trebui să se bazeze pe matematică.

Istoria rețelei sociale Instagram și statistici cheie pentru promovare

Instagram este o aplicație lansată în anul 2010 în Statele Unite ale Americii. Nume vine de la Instant Camera + Telegram. Adică o fotografie instant și o trimiți ca telegramă. Instagram a fost achiziționat rapid de Facebook pentru 1 miliard de dolari. Din anul 2011 au introdus posibilitatea de a folosi # pentru imaginile și videourile încărcate. În anul 2011 aveau 10 milioane de utilizatori, iar în 2012 ajunseseră la 80 milioane.

Iată câteva informații statistice importante despre Instagram:

  • 1 miliard de utilizatori activi
  • 52% femei vs 48% bărbați
  • 63% din utilizatori se conectează zilnic în program
  • În medie, un utilizator petrece 28 de minute pe zi în Instagram
  • 500 de milioane de utilizatori intră pe Instagram Stories
  • 28% din utilizatorii Instagram accesează profile de afaceri