Promovare Instagram – Ghid complet pentru succesul campaniilor online

Serviciile de promovare Instagram se bazează pe cele peste patru milioane de utilizatori Instagram în România, pregătiți să primească informații despre produsele furnizate de afacerea ta. În cele 53 de minute petrecute în medie zilnic de utilizatorii de Instagram, este loc și pentru mesajele tale de marketing. Promovarea Instagram îți oferă posibilități foarte spectaculoase de promovare, cu fotografii, bannere, filme video și texte atractive, adresate unui public pregătit să descopere noi produse de care să se bucure.

Promovare Pagină Instagram – servicii oferite

Pentru promovarea paginii de Instagram oferim următoarele servicii de marketing online:

Redactarea și publicarea de postări pe Instagram
Stabilim împreună un plan de postări Instagram care să includă toate elementele grafice de succes pe Instagram. Validăm împreună cu clientul aceste postări și ne ocupăm de publicarea lor. Constanța publicării postărilor este un elemente important pentru promovarea paginii Instagram. Postările pot fi promovate sau nu.

Consultanță și training
Orice întrebare ai despre promovarea paginii Instagram, sunt pregătit să-ți răspund sau să caut răspunsul cât mai repede. Ofer servicii de consultanță și training celor care doresc să folosească la maximum promovarea Instagram pentru afacerea lor.

Crearea de campanii de reclamă
Obiectivele tale de afaceri sunt punctul de start al planificării campaniilor de promovare pagină Instagram. Analizăm publicul țintă al campaniei pentru a folosi la maximum instrumentele de targhetare ale Instagram. Propunem și implementăm campanii care să te ajute să-ți atingi obiectivele cu ajutorul Instagram.Instagram Stories. Acestea sunt un instrument foarte bun pentru a ajunge în atenția publicului țintă. Te ajutăm să le folosești cu succes pentru promovarea paginii Instragram.

Administrarea paginii de Instagram
Personalizăm toate elementele ce compun pagina de Instagram și ne asigurăm că beneficiezi la maximum de fiecare în parte: logo, descriere – bio, date de contact, link. În cazul în care nu există, vom crea pagina de Instagram cu toate elementele menționate.

Instagram Stories
Acestea sunt un instrument foarte bun pentru a ajunge în atenția publicului țintă. Te ajutăm să le folosești cu succes pentru promovarea paginii Instragram.

Gestiunea comentariilor
Comentariile pe Instagram sunt foarte importante. Oferă senzația de pagină dinamică, activă și de afacere care evoluează. Ne putem ocupa și de răspunsul la comentariile clienților de pe pagina de Instagram.

Tipuri de promovare Instagram – Categorii de reclamă

În acest moment, Instagram oferă următoarele tipuri de reclamă cu ajutorul cărora să scoți în evidență punctele tari ale produselor furnizate:

Stories Ads – reclame ce apar la Instagram Stories
Pentru utilizatorii Instagram, aceste Stories sunt foarte populare, fiind cea mai utilizată facilitate a Instagram. Reclamele afișate la Stories se bucură de o foarte bună vizibilitate.

Photo Ads – reclame foto pe Instagram
Fotografii, bannere sau colaje în diverse formate, care să te ajute să transmiți mesajul dorit către publicul țintă.

Video Ads – reclame video pe Instragram
Pot avea maximum 2 minute și includ și sunet. Se vor afișa publicului Instagram care utilizează aplicația folosind telefoanele mobile.

Carusel Ads – reclame carusel pe Instragram
Sunt un format de reclamă Instagram foarte spectaculos, format din mai multe imagini sau filme – maximum 10. Cel care vede reclama poate să facă ”swipe” și să afle mai multe informații despre ofertă.

Collection Ads – reclame de tip ”colecție” pe Instagram
Reclamele de tip colecție permit promovarea produselor în cadrul unor ”colecții” Instagram ce mixează fotografii și filme video. Clienții pot achiziționa produse direct din reclama ta.

Ads in Explore – reclame afișate celor care explorează imagini și filme
Reclame afișate pe Instagram celor care doresc să exploreze subiectele preferate, dincolo de conturile pe care le urmăresc.

Promovare Instagram preț

Pentru Promovarea Instagram, prețul este format din două componente principale:

  • Pe de-o parte este costul serviciului către agenția sau consultantul care se ocupă de promovare. Te poți ocupa tu de campaniile de promovare Instagram, dar recomandarea noastră este să lucrezi cu cineva care doar de acest lucru se ocupă. Sunt foarte multe tehnici și metode eficiente de promovare pe Instagram pe care doar cineva care este 100% dedicat pe subiect le poate știi.
  • Cea de-a doua componentă pentru promovarea Instagram preț se referă la costul de promovare către Instagram. Acest preț de promovare Instagram pleacă de la minimum 5 lei pe zi. Aceasta este suma care va afișa mesajele tale la maximum câteva sute de persoane.

Pentru promovarea Instagram prețul se stabilește în funcție de diferite criterii

  • Afișări ale reclamelor – plătești către Instagram în funcție de numărul de persoane care a văzut fotografia sau filmul tău.
  • Click-uri – plătești către Instagram în funcție de numărul de persoane care a văzut fotografia sau filmul tău.
  • Acțiuni cu postările și pagina – plătești către Instagram în funcție de numărul de persoane care au efectuat acțiuni pe pagina ta sau cu postările.

În funcție de bugetul tăi și de obiectivele de marketing și de vânzări, îți vom propune o campanie care să se încadreze în costuri.

Noi recomandăm să folosești principiul de marketing ”Robinetul Eficient”. În primul rând toate campaniile tale Instagram să aibă cele mai performante mesaje, cu cele mai de valoare imagini și videoclipuri. Iar tu să ”deschizi” robinetul de investiție cât vrei, știind că fiecare leu investit în Instagram îți aduce rezultatele maxime.

Ce înseamnă promovare Instagram?

Promovare Instagram înseamnă să folosești instrumentele de marketing și promovare Instagram pentru a-ți atinge obiectivele referitoare la vânzări, leaduri și fani. Promovarea Instagram înseamnă accesul la formate de reclamă ce combină texte, fotografii, bannere, video și Instagram Stories pentru a prezenta într-un mod atractiv brandurile tale. Campaniile de promovare Instagram înseamnă ca pe un termen stabilit să lansezi și să promovezi postări și reclame care să atragă atenția publicului țintă.

Întrucât Instagram face parte din grupul ce deține și Facebook, campaniile de reclamă pe Instagram pot fi controlate și gestionate din contul de afaceri Facebook. Postările promovate Instagram sunt doar o metodă de promovare. Cel mai eficient este un mix de postări promovate + reclame dedicate adresate unui public bine determinat pe Facebook. Utilizatorii Instagram folosesc rețeaua socială doar prin intermediul aplicației de telefon mobil, astfel că toate conturile sunt asociate cu device-ul folosit, ceea ce ne oferă informații esențiale despre utilizatori. Campaniile pe Instagram te vor ajuta să-ți îndeplinești obiectivele de marketing și de vânzări. Reclamele ajung la publicul dorit, cu mesajele dorite, ce urmăresc conversiile pe care ți le-ai propus: achiziții, leaduri, vizite pe website.

Integrarea Instagram cu Facebook

Pentru cei care sunt familiarizați cu instrumentele de reclamă ale Facebook, vestea bună este că același mod de lucru funcționează și în ceea ce privește reclamele Instagram. Interfața de promovare Instagram îți va părea foarte familiară.

Secretul este că Instagram și Facebook, fiind parte a aceleiași companii, obțin la comun informații complete despre preferințele și interesele utilizatorilor din ambele surse. Adică, mai exact, Instagram știe foarte multe informații despre utilizatori, aduse de pe Facebook.

Avantajele promovării pe Instagram

Oamenii intră pe Instagram ca să se distreze, să se amuze sau să descopere lucruri noi, uimitoare. Nimeni nu se conectează pe Instagram pentru a vedea postări de reclamă plictisitoare care vorbesc iar și iar despre produsul lor ”minunat”. De aceea, postările care adresează măcar unul din aceste motive de conectare pe Instagram au succes.

  • Permite o foarte bună segmentare a publicului țintă, după diverse criterii:
    • Demograrfice
    • După interese și pasiuni
    • După modul în care au interacționat cu pagina mea
  • La intersecția acestor criterii de segmentare aveți un instrument foarte valoros de adresare a clienților.
  • Rețeaua este folosită doar pe telefonul mobil, astfel că ai nevoie de campanii adaptate acestui mediu online.
  • Te ajută să pui foarte bine în valoare brandurile tale, produsele și serviciile livrate
  • Te adresezi publicului dorit, excelent segmentat
  • Realizezi campanii bine țintite cu obiective clare

Ești gata să începem?

Camapnii Instagram cu care ajungi direct la publicul țintă

Promovarea Instagram – De ce lucrează clienții cu noi

Promovarea Instagram te ajută să-ți îndeplinești obiectivele afacerii: află oamenii despre produse, doresc să descopere informații, achiziționează, folosesc, recomandă și se întorc pentru a comanda iar.

Potrivit unui studiu Instagram, 60% din utilizatorii Instagram spun că descoperă noi produse navigând în această rețea și 75% din utilizatori spun că iau decizii de achiziție în urma reclamelor observate în rețea.

Rezultatele obținute cu zeci de clienți din diferite domenii de activitate se bazează pe:

  • Folosim mixul ideal de fotografii, bannere, video, texte
  • Planificăm înainte postările și ți le trimitem spre validare
  • Suntem la curent cu modificările de algoritm Instagram și le folosim în avantajul tău
  • Ne concentrăm pe îndeplinirea obiectivelor de vânzări
  • Segmentăm publicul căruia în adresăm campaniile Instagram
  • Lucrăm cu proiecte bine definite, cu obiective pe care le stabilim de comun acord.

Promovare Instagram: tipuri de obiective de marketing

Selectarea obiectivului de marketing pe Instagram are implicații directe asupra modului de raportare a rezultatelor obținute și a costului pe click. Mai exact, dacă alegi spre exemplu obiectiv de tip reach, raportul va arăta costul pe mia de afișări. Mai exact, dacă alegi spre exemplu obiectiv de tip reach, raportul va arăta costul pe mia de afișări Și acesta va fi indicatorul cheie al companiei respective. Dacă alegi alt obiectiv al campanie Instagram, cum ar fi clickurile, și raportarea costurilor va fi funcție de prețul pe click. Prin alegerea obiectivelor de marketing ale campaniilor Instagram decizii și tipurile de utilizatori Instagram pentru care dorești să se afișeze reclamele: cei despre care Instagram știe că sunt mai predispuși să efectueze acțiunea stabilită în obiectivul campaniei. Dacă spre exemplu ai obiectivul campaniei Instagram să fie clickurile, atunci și reclamă va fi afișată în special celor care de obicei dau click pe linkuri.

În promovarea Instagram vom alege intre următoarele obiective:

  • Impresions – Reclamele vor fi afișate de mai multe ori persoanelor despre care Instagram crede că și le vor aminti.
  • Reach – Reclamele vor fi afișate la cat mai multe persoane.
  • Trafic – Reclamele Instagram vor avea link și vor fi afișate către cei predispuși să dea click pe link și să intre pe site din Instragram.
  • Engagement – Reclamele vor fi afișate celor care dau de-obicei like, share sau comentează.
  • App instal – Reclamele au ca obiectiv instalarea de aplicații de mobil de către utilizatori.
  • Video views – Reclamele Instagram au ca obiectiv afișarea filmelor către utilizatori.
  • Lead generation – Reclame Instagram afișate cu obiectivul de a obține leaduri.
  • Messages – Reclame afișate pentru a genera mesaje și solicitări de ofertă din partea utilizatorilor.
  • Conversions – Reclame afișate pentru a obține conversii: achiziții din site, completări de formular de contact, plata cu cardul etc.

Ce obiectiv alegem din lista de mai sus? Bună întrebare, dar alegerea corectă a obiectivului o vom realiza în momentul în care avem toate informațiile necesare despre campania de Instagram: cui se adresează, ce se urmărește, materiale vizuale sau buget.

Promovare Instagram – Campaniile de remarketing

Campaniile de remarketing – retarghetare pe Instagram te ajută să eficientizezi costurile de reclamă cu până la 50%-65%. Remarketingul Instagram îți permite să construiești o audiență personalizată, doar a ta: audiența celor interesați de produsele tale. Această audiență de retarghetare este formată din utilizatorii Instagram care au interacționat cu mesajele tale. Fie au intrat pe website, fie au dat click pe o altă reclamă, fie au vizionat unul din filmele difuzate de tine pe Instagram. În paralel vei rula continuu două tipuri de campanii:

  • Campanie continuă adresată publicului general pentru a-i identifica pe cei interesați și pentru a-i adăuga astfel în grupul de remarketing.
  • Campanie adresată special celor interesați, din grupul de remarketing. Lor le poți expune reclame mai avansate în fluxul comercial, apropiate de luarea deciziei de a cumpăra.

Audiența de remarketing o targhetezi la costuri optimizate și cu eficiență mare. Studiile de marketing arată că în social media este nevoie ca utilizatorii să vadă de mai multe ori reclame și postări de la un brand pentru a-l remarca. Oamenii se conectează în social media cu alte motive decât să se uite la reclame, așa că este dificil să te faci remarcat din prima. Ai nevoie de mai multe expuneri ca să te faci remarcat. Instagram remarketing exact acest lucru te ajută să-l obții. Construiești o serie de interacțiuni succesive focusate pe audiența ta personalizată.

Promovarea Instagram: Rezultate rapide pentru afacerea ta

Pentru promovarea Instagram ai la dispoziție două metode pentru configurare a campaniilor:

  1. Din aplicația de mobil Instagram, disponibilă atât pe App Store cât și pe Google Play. Acesta este varianta mobilă și rapidă. De acolo configurezi sponsorizarea postărilor Instagram și alegi bugetul sau targhetul.
  2. Din interfața de configurare reclame Facebook. Acesta este varianta complexă, ce-ți permite să obții exact campania dorită. În cele mai multe situații vom folosi această variantă a interfeței de reclame Facebook.

Interfața de promovare Facebook & Instagram disponibilă de calculator permite construirea de campanii ample, cu obiective bine definite și setări corespunzătoare. Oferă opțiuni necesare pentru a beneficia la maximum de toate facilitățile Instagram. Pașii pentru lansarea unei campanii sunt:

  1. Alegi obiectivul campaniei din lista de obiective disponibile: urmărești vizualizări, clickuri sau conversii.
  2. Bifezi din lista destinațiilor posibile că vrei ca reclama să apară doar pe Instagram – nu și pe Facebook.
  3. Stabilești bugetul zilnic, durata și sumele de investit.
  4. Alegi targhetul campaniei. Acesta este unul din punctele forte ale Instagram, că știe foarte multe despre utilizatori și îți poate oferi instrumente de targhetare extrem de precise.
  5. Alegi elemente vizuale și creative ale reclamei. Acestea ar trebui să fie clare de dinainte de lansarea configurării campaniei și acum doar să le încarci.
  6. Urmărești progresul campaniei prin intermediul rapoartelor în timp real.

Promovare Instagram: Să înțelegem clientul

Din experiența noastră în promovarea pe Instagram am extras mai jos lista motivelor pentru care utilizatorii se conectează pe Instagram și folosesc această rețea socială:

  • Să se distreze, să se relaxeze văzând diverse lucruri.
  • Să țină legătura cu alții, să vadă ce au mai făcut.
  • Să arate ce au mai făcut ei și să se laude.
  • Să-și impresioneze prietenii.
  • Să găsească lucruri idei noi.
  • Să tragă cu ochiul la viața altora. Știi cum se uitau peste gard oamenii la țară, așa este și aici.
  • Să fie in trenduri, să știe ce se poartă și ce se dorește.
  • Prin tot ceea ce facem pe Instagram trebuie să ținem cont de motivele de mai sus.

Începe întotdeauna proiectul cu o foarte bună analiză. Indiferent de cine adună informațiile, de cât de mare sau mic este proiectul, trebuie să răspunzi la câteva întrebări importante. Care este obiectivul? Obiectivul campaniei de comunicare este esențial pentru toate deciziile, de la format la fontul utilizat. Cine este audiența? Către cine transmiți mesajul? Clienți pe termen lung sau ocazionali? Oameni de afaceri influenți sau tineri high-tech? Să îți înțelegi audiența este important pentru realizarea unor materiale vizuale atractive. Designul trebuie sa se coordoneze cu alte campanii desfășurate în același timp? Designul trebuie să lucreze împreună cu, nu împotriva identității vizuale și a istoricului de materiale grafice.

Kim Golombisky și Rebecca Hagen, autorii cărții ”White Space is Not Your Enemy”
Obiectivele campaniilor de marketing in promovare pe Instagram

Preț Promovare Instagram: cele trei categorii de campanii de marketing

Sunt trei mari obiective posibile pentru campaniile de reclamă pe Instagram, ceea ce va determina și costul pentru promovarea Instagram. La pornirea campaniei trebuie să alegi unul din aceste obiective de marketing, fiecare cu mai multe variante din care să te decizi. ”Costurile de promovare Instagram sunt cam aceleași pentru toate obiectivele disponibile” – circulă această afirmație printre unii din cei care se ocupă de promovarea pe Instagram. În realitatea nu este așa, alegerea obiectivului corect pentru campanie ne poate ajuta să folosim cu adevărat eficient bugetul disponibil. Dacă ai două sau trei campanii cu elemente vizuale similare ca atractivitate, diferența între succes și insucces va fi dată de setările corecte ale obiectivelor și ale configurărilor.

  • Afișări – Vizualizări pe Instagram. Afișările de fotografii sau videoclipuri pe Instagram te anunță să crești rapid vizibilitatea paginii și a postărilor. Construiești în mediul Instagram o prezență solidă, îți organizezi o bază de urmăritori interesați de ceea ce vizezi tu.
  • Clickuri – Vizitatori pe website. Alegerea acestui obiectiv presupune că ai stabilit pagina sau paginile din website în care dorești să aduci vizitatori. Rețeaua Instagram devine un mijloc pentru atingerea obiectivelor, nu un scop în sine.
  • Conversii – Prin conversii, Instagram înțelege vânzări online, descărcări de documente, mesaje primite sau telefoane recepționate. Alegerea acestui obiectiv presupune că ai introdus în website un cod Instagram de urmărire a conversiilor. Și mai înseamnă că dai ”mură-n gură” informații despre utilizatorii care au convertit – către Instagram și către proprietarii de la Facebook. Informații foarte utile, de altfel.