Prețuri optimizare SEO. Cât costă să obții prima poziție în căutările Google din România

Cât costă campaniile de promovare Google? Care sunt prețurile pentru optimizarea SEO? Întrebările acestea sunt cu atât mai importante cu cât Google este de departe cel mai vizitat website din lume, cu 62,2 de miliarde de vizite într-un an. În fiecare zi sunt efectuate 3,5 miliarde de căutări pe Google. Peste 60% din căutările pe Google sunt efectuate folosind telefoanele mobile. Google este, în mod evident, instrumentul numărul #1 al oamenilor în ceea ce privește informarea, căutarea, analiza, evaluarea, compararea, validarea și luarea deciziilor de cumpărare.

Ce se caută pe Google? De la produse ieftine de câțiva lei și până la achiziții de zeci și sute de mii de euro, cum ar fi imobiliarele, de la produse de uz general și până la produse de nișă pe piața Business To Business (B2B), poziția pe primele locuri în căutările Google este decisivă pentru succesul afacerii. Acesta este motivul pentru care prețuri optimizare SEO depind de produsele și căutările pentru care dorești să te optimizezi.

Îți dorești ca printr-o campanie SEO de impact să crești rapid poziționarea pe toate cuvintele cheie relevante pentru afacerea ta? Vrei să știi costurile clare pentru o campanie de optimizare la motoarele de căutare de tip Google, să îți planifici bugetul și să știi exact valoarea viitoarei investiții? Vrei să afli cât costă să obții poziție în prima pagină în căutările Google sau chiar locul 1?

preturi optimizare SEO pentru cresterea de 55 ori a traficului organic
Creșterea de peste 55 de ori a volumului de trafic SEO

Prețuri optimizare SEO: Construirea bugetului campaniei

Costul campaniilor SEO urmărește cele trei componente principale ale unei astfel de campanii:

1. Cât costă SEO – Crearea de conținut nou pentru website

Pe baza analizei de cuvinte cheie pe care urmează să realizezi proiectul de optimizare ai nevoie de conținut nou creat și introdus în magazinul online sau pe website. Aceste articole se adresează viitorilor clienți dar vor fi văzute și descifrate și de către Google, ca să înțeleagă importanța acordată de tine subiectului respectiv. Textele acestea pot avea diferite forme: fie pagini nou create în website, fie descrierea unor produse, fie texte la categorii de produse sau în alte secțiuni din website.

Sunt anumite condiții pe care textele acestea trebuie să le respecte, ca număr de cuvinte, ca fotografii, ca titluri și subtitluri folosite, astfel încât să depășească în căutări paginile similare ale concurenței.

Ai nevoie de un efort constant de creare conținut nou pentru website-ul propriu sau pentru magazinul tău online – astfel încât să îți crești poziționarea în motoarele de căutare. Te poți ocupa tu de realizarea acestui content sau poți apela la consultanți care să te ajute să menții constant fluxul de noi texte publicate.

Trebuie să ții cont și de faptul că aceste texte nu pot fi scrise robotic doar pentru Google, ci trebuie să aibă logică și cursivitate pentru cititorii reali. Crearea de conținut nou pentru website este un prim factor care determină cât costă SEO și prețurile pentru optimizare motoare de căutare.

surse trafic website, pentru a identifica cele mai bune strategii de costuri SEO

2. Cât costă SEO – Campanii de Link Building. Construirea de link-uri care să trimită către site-ul tău.

Un al doilea pilon esențial în efortul de creștere în motoarele de căutare îl reprezintă activitățile de link building – construirea de link-uri pe alte site-uri care să trimită pe propriul site sau magazin online. Prin numărul de link-uri și prin calitatea lor, Google identifică automat ce site-uri sunt mai importante, pe care să le plaseze astfel cât mai sus în motoarele de căutare. Mai pe scurt, trebuie ca pe alte site-uri să existe link-uri către website-ul tău. Pentru ca acest lucru să se întâmple, sunt două tipuri de costuri optimizare SEO:

  • Cost de timp sau cost financiar către un consultant pentru a redacta articole despre afacerea ta, despre piața în care evoluează compania ta.
  • Costuri necesare pentru ca aceste articole să apară pe diverse website-uri, cu link către site-ul tău.

Costul SEO pentru ca aceste articole să apară pe diverse website-uri este dat de reputația site-ului respectiv. Cu cât un site are o reputație mai bună, este mai cunoscut, este vizitat de mai mulți oameni, cu atât te va costa mai mult să îți apară un articol care să aibă link către afacerea ta pe acel website.

Costul optimizării SEO pentru publicăarea unor astfel de articole pleacă de la 70-100 lei / articol și poate ajunge la până la 2.000 lei pentru website-urile de top cu cei mai mulți vizitatori din România. Fără un flux constant de articole de link building efortul tău intern de actualiza conținutul nu va eficiența dorită. Este important și să alegi website-uri care să se potrivească domeniului de activitate al afacerii tale, astfel încât Google să vadă că articolul publicat de tine este cu adevărat util.

Pe lângă costul de publicare pe diverse website-uri, există un cost de timp pentru a găsi website-urile cele mai potrivite în efortul tău SEO, pentru a discuta cu proprietarii acestor site-uri și pentru a realiza publicarea.

creștere trafic SEO
În doar câteva luni de la crearea paginii, a ajuns sa genereze peste 5.500 de vizitatori unici pe lună

3. Cât costă SEO – Îmbunătățiri tehnice SEO pentru website

Sunt anumite lucruri pe care Google le evaluează în poziționarea site-urilor în motorul său de căutare, care nu țin nici de conținutul de pe site, nici de link building ci țin de aspecte tehnice.

Viteza de încărcare a website-ului este un criteriu foarte important de poziționare cât mai sus la motoarele de căutare. Google chiar pune la dispoziție tuturor un instrument transparent de calcul al vitezelor website-urilor: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ și oferă un scor de la 0 la 100 pentru încărcarea site-ului pe mobil sau pe calculator. Întrucât viteza de încărcare este un criteriu foarte important SEO, sunt foarte importante și recomandările furnizate de Google pentru creșterea vitezei, pe care le ai la dispoziție pe același website menționat.

Structura internă de link-uri. Este foarte important ca Google să înțeleagă ușor structura logică după care am construit website-ul și să poate stabili din prima ce consideri tu că este cel mai important din tot website-ul. De aceea, trebuie să îți organizezi website-ul cu o structură de meniuri și pagini foarte clară.

Descrierile paginilor și ale fotografiilor sunt elemente pe care utilizatorii nu le observă, le vede doar Google, dar ajută la poziționarea în top la căutări.

De aceste modificări tehnice la website sau magazinul online te poți ocupa tu, în cazul în care știi ce ai de făcut și cunoști domeniul online sau poți apela la un consultant sau la o agenție care să prioritizeze activitățile de făcut și să te ajute în acest sens. Agenția va adăuga o componentă la costurile pentru servicii optimizare SEO.

De obicei, într-un abonament lunar cu prețuri clare SEO poți să beneficiezi și de aceste servicii tehnice de optimizare.

Google are 62,2 de miliarde de vizite într-un an

Prețuri servicii optimizare SEO – cei trei piloni cheie

Aceștia sunt cei trei piloni principali ai oricărei campanii SEO de succes. Pentru ca o campanie SEO să își atingă obiectivele de marketing, trebuie să abordeze cu egal efort toți acești trei piloni menționați și aceasta este singura metoda pentru a obține rezultate sustenabile din punct de vedere poziționare organică pe Google.

Ce înseamnă SEO? Ce vei obține prin optimizarea magazinului tău online sau a site-ului pentru motoarele de căutare?

Cuvântul SEO vine de la Search Engine Optimization – adică optimizarea pentru motoarele de căutare. Termenul ”optimizare SEO” este folosit greșit, pentru că ”SEO” conține în el cuvântul ”optimizare”. Să folosești expresia ”optimizare SEO” este ca și cum spui ”optimizarea optimizării pentru motoarele de căutare”. Dar se folosește totuși destul de mult expresia ”optimizare SEO” pentru că ”SEO” a devenit un fel de cuvânt în sine, este un substantiv comun.

Campaniile de SEO reprezintă un set de activități ce au ca obiectiv plasarea unui website (magazin online, eCommerce, website de prezentare etc), a profilului de LinkedIn, a unui film YouTube, a unui profil de Facebook într-o poziție cât mai bună la motoarele de căutare. Prim motoarele de căutare online, vorbim în special de Google, ce deține în momentul de față o cotă de piață de 93% din căutările globale pe Internet, fiind urmat de motorul de căutare Microsoft Bing. Și în România, cota de piață la căutări a Google este de peste 95%, astfel că reducem discuția despre motoarele de căutare doar la Google.

Scopul acestor activități SEO este ca Google să înțeleagă importanța website-ului nostru atunci când oamenii caută cuvintele cheie vizate de noi. Dacă firma noastră oferă, spre exemplu, servicii de design interior, atunci efortul este să înțeleagă Google ce jucător important este firma noastră în acest domeniu. Acțiunile de optimizare se realizează atât pe website-ul propriu, cât și pe alte website-uri pe care vor articole despre afacerea noastră.

Campaniile de SEO se desfășoară pe durata mai multor luni sau chiar ani, pentru că efortul acesta este de durată și rezultatele vin pe parcurs, la fel vor fi și costurile servicii optimizare SEO.

Recomandări pentru eficientizarea costurilor și pentru a obține cele mai bune prețuri SEO

  • Definește-ți cât mai clar ceea ce vrei să obții printr-o campanie SEO. Validează împreuna cu un consultant valoarea cuvintelor vizate pentru optimizare. Ai răbdare o perioadă mai lungă, de minimum câteva săptămâni, pentru a vedea rezultatele dorite în motoarele de căutare.
  • Tot legat de recomandarea de mai sus, evită capcana atât de des întâlnită de a schimba des strategia SEO a cuvintelor, pe principiul ”pe cuvintele acestea cheie nu merge, încerc altceva acum”.
  • Încearcă să identifici universul extins al tuturor căutărilor celor care ar putea fi interesați de produsele și serviciile tale. Mulți sunt tentați să se concentreze doar pe căutările explicite ale produselor și serviciilor furnizate, dar sunt unii clienți care, deși caută pe Google, ei încă nu știu cum se numesc produsele sau serviciile căutate. Spre exemplu, o persoană care își dorește dulapuri de PAL melaminat, se poate întâmpla să nu folosească această denumire și să tasteze ”mobilă ieftină din bucătărie”.
  • Oamenii încep să caute pe Google despre un anumit produs sau serviciu cu mult înainte de momentul achiziției. O mare parte din căutări, peste 90% din căutările Google, au ca scop colectarea de informații care să le permită oamenilor să ia cea mai bună decizie. Cu cât au obținut mai multe informații, cu atât oamenii sunt pregătiți de luarea unei decizii de achiziție. Ține cont, în strategia SEO, de acest comportament online al oamenilor: informare despre subiect, comparare soluții, achiziție. Să presupunem că o persoană își dorește să plece în vacanță în Caraibe. Dacă nu a mai fost niciodată în Caraibe, el va începe cu căutările de informare: ce este de văzut în Caraibe, atracții Caraibe, cât durează zborul până în Caraibe. Pe măsură ce obține aceste informații, va începe să caute variante, ca să înțeleagă ce își dorește: fie să cumpere un sejur complet, fie să caute bilete de avion și cazare separat.
  • Analizează concurența pe diverse subiecte, pentru a identifica eventuale oportunități în care să crești rapid. Cu cât aloci mai mult timp iniția, tu sau consultanții SEO, pentru identificarea cuvintelor cheie relevante, cu atât ai mai mari șansele să găsești cuvinte cheie la care concurența nu s-a gândit și le poți astfel viza cu ușurință. Acest lucru te va ajuta să primești un răspuns favorabil la întrebarea ”cât costă SEO”.
  • Doar website-urile mari reușesc să aibă o poziție de top la căutări pentru foarte multe cuvinte cheie. Restul website-urilor normale nu pot fi plasate de Google sus chiar la orice căutare își doresc proprietarii afacerilor. Trebuie să alegem cu grijă lista cuvintelor cheie pentru care ne optimizăm

Inițializarea proiectului SEO de optimizare pentru motoarele de căutare

Orice campanie de optimizare SEO începe cu planificarea campaniei din punct de vedere tehnic, cunoaștere clienți și piață, armonizare viziune de business cu căutările Google și stabilire cât costă optimizarea SEO.

Prima fază a auditului SEO o constituie analiza cuvintelor cheie: volum de căutări, trenduri, evoluție. Acest audit poate dura între câteva ore și câteva zile, în funcție de numărul de produse evaluate, de piața în care evoluează sau de domeniul de activitate. Rezultă o listă extinsă de cuvinte cheie pe care se poate face optimizarea. Auditul inițial include și analiza rezultatelor SEO până în momentul de față: poziționări, cuvinte cheie.

După aceea, urmează analiza concurenței – din punct de vedere al prezenței pe Google. Identificăm aici punctele tari ale firmelor concurente relevante, puncte slabe, vulnerabilități și unde se poate acționa.

Tot în prima fază propunem și o planificare inițială a campaniei SEO. Nicio companie nu poate fi pe prima pagină în primele locuri pe toate cuvintele inițiale. acesta este rostul planificării inițiale, să prioritizăm împreună cuvintele cheie la care prezența online trebuie optimizată.

Canalele de trafic pe website

Prețuri optimizare SEO: cine va desfășura cele mai multe activități online

Dacă dorești să te ocupi tu de efortul SEO, costul tău va fi 0, evident, dar va trebui să aloci minimum cinci zile în fiecare lună. Sau să ai angajat pe cineva full time sau part time să se ocupe de această activitate. O altă variantă este să externalizezi activitatea SEO către un consultant specializat. Bugetele SEO pleacă de la 2-300 euro pe lună și pot crește până la mii sau zeci de mii de euro pe lună.

Folosind informațiile din acest articol poți să fii pregătit să discuți cu agenția sau consultantul către care externalizezi. Ai instrumentele de negociere și discuție, astfel încât să obții rezultate dorite conform bugetului investit.

Concluzii cheie referitoare la cât costă SEO și cât costă să obții prima poziție în căutările Google

  • Abonamentele de servicii SEO furnizate de un consultant specializat pleacă de la minimum 200-300 de euro pe lună și pot ajunge la proiecte de mii de euro pe lună, în funcție de domeniul de activitate, coocurentă, dificultatea creșterii în motoarele de căutare sau de numărul de cuvinte cheie pe care vrei să crești.
  • Optimizarea pentru Google este un efort pe termen mediu și lung, așa că cel mai bine îți organizezi bugetul SEO pe mai multe luni în avans. Este mai bine să faci activități pe termen lung la un nivel constant bun, decât să faci foarte multe lucruri pe termen scurt și apoi să nu se mai întâmple nimic pe partea de SEO. Rezultatele campaniilor SEO se văd rapid, dar pentru a înainta corect este nevoie de un efort constant pe o perioadă mai lungă, de minimum câteva luni.
  • Acum că am detaliat mai sus în ce constă eforturile SEO, vei știi ce sa soliciți furnizorilor SEO și la ce să te aștepți în ceea ce privește rezultate livrate.
  • Bugetul lunar SEO mai mare sau mai mic va reflecta și o diferență de calitate între website-urile pe care se va construit link building, adică website-urile care vor avea link-uri către website-ul tău. Cu cât bugetul lunar este mai mare, cu atât este normal să beneficiezi de prezență pe website-uri mai importante.
  • În orice domeniu în care există clienți care cumpără online sau în care clienții se informează online este perfect justificat să depui efort SEO. Acest efort se va transforma în clienți sau lead-uri destul de rapid.
  • Atunci când lucrezi cu un consultant sau cu o agenție cu experiență SEO ești acoperit în eventualitatea foarte probabilă a modificărilor la algoritmii de căutare Google. Frecvent, Google schimbă modul în care evaluează site-urile plasate pe primele locuri la căutări, așa că este bine să fii la curent și să te adaptezi în caz că este nevoie.

Răsfață-ți afacerea cu ”Nectarul” Google

”Nectarul” Google? Toată lumea are nevoie de el! Acesta este elixirul magic cu care te răsfeți atunci când Google te poziționează mai sus, deoarece lumea te va aprecia mai mult. Cu cât obțineți mai multe linkuri, clicuri și distribuiri, cu atât creșteți în rezultatele căutării Google, oferindu-vă potențialul de a obține apoi și mai multe clicuri. Bogații devin mai bogați, cei care sunt bine văzuți de Google ajung și mai sus. Mă întreb dacă, într-o zi, companiile vor ajunge să fie evaluate nu numai ținând cont de veniturile lor, cota de piață, EBITDA și profit, ci și în funcție de ”Nectarul” Google.”

Jeff Jarvis, autorul cărții What Would Google Do?

Ce întrebări ai despre viitorul tău proiect de optimizare SEO și despre costurile SEO? De-abia aștept să aflu care sunt neclaritățile sau întrebările tale. Te invit să scrii folosind zona de comentarii de mai jos sau să îmi trimiți un email la adresa alexandra@alexandranedelcu.ro.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s